Reklamačný poriadok

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.unilady.sk je:

Obchodné meno:

UniLady, s.r.o.

Sídlo/miesto podnikania:

Bakossova 8
Banská Bystrica 974 01

IČO:

55 168 990

DIČ:

2121894940

IČ DPH:

SK2121894940

IBAN:

SK03 8330 0000 0023 0246 0618

Zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel: Sro, Vložka č.: 45605/S
E-mail: info@unilady.eu Tel. číslo: +421 919 060 751
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71

 

1. Úvodné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so:
    - zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    - zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
    - s inými relevantnými právnymi predpismi.

  2. Tento reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok") sa vzťahuje na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.unilady.sk.

  3. Obchodníkom sa v tomto Reklamačnom poriadku rozumie spoločnosť UniLady, s.r.o., so sídlom: Bakossova 8, 974 01 Banská Bystrica, IČO: 55 168 990, DIČ: 2121894940, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 45605/S, e-mail: info@unilady.eu, telefonický kontakt: +421 919 060 751 (ďalej ako „obchodník").

  4. Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade s/so:
    - § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa"),
    - zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník"),
    - zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
    ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

  5. Cieľom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa (tak ako ho definuje § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia"), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.

  6. Tento Reklamačný poriadok je v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) Zákona o ochrane spotrebiteľa je zverejnený na internetovej stránke obchodníka www.unilady.sk. Uzavretím kúpnej zmluvy sa stáva tento Reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi spotrebiteľom a obchodníkom. V prípade rozporu medzi Obchodnými podmienkami obchodníka a týmto Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok.

  7. Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u obchodníka, ak je spotrebiteľom podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov).

  8. Pojmy a definície uvádzané v tomto Reklamačnom poriadku budú mať význam, ktorý:
    a) je výslovne uvedený v tomto Reklamačnom poriadku a/alebo
    b) je výslovne uvedený v Obchodných podmienkach obchodníka, alebo
    c) na stránke www.unilady.sk, a/alebo
    d) je výslovne uvedený v príslušnom právnom predpise.

  9. Obchodnými podmienkami sa rozumie dokument s názvom Obchodné podmienky, ktoré vydal obchodník a so znením ktorého sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (napr. aj na stránke www.unilady.sk).


2. Zodpovednosť za vady predanej veci

  1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

  2. Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka spotrebiteľovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na spotrebiteľovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady.

  3. Ak spotrebiteľovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je spotrebiteľ povinný vrátiť obchodníkovi všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež to, čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t.j. aj tovar prijatý ako dar (§ 457 Občianskeho zákonníka v spojení s § 48 ods. 2 a § 52a ods. 2 druhá veta Občianskeho zákonníka).


3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

  1. Spotrebiteľ môže vytknúť vadu predanej veci prostriedkami diaľkovej komunikácie a to doručením písomnej reklamácie spolu s tovarom poštou na korešpondenčnú adresu obchodníka: UniLady, s.r.o., Lazovná 62, 974 01 Banská Bystrica, Email: info@unilady.eu, Tel.č.: +421 919 060 751 (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

  2. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa čl. 2 Reklamačného poriadku (záručnej doby).

  3. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, Spotrebiteľ má voči nemu právo na
    - odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka)
    - primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).

  4. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú obchodník zodpovedá, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí spotrebiteľ uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej / vymenenej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

  5. Obchodník alebo ním poverený zamestnanec poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka).

  6. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. (§ 622 ods. 4 Občianskeho zákonníka).

  7. Ak sa preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu podľa čl. 3 ods. 5 Reklamačného poriadku, má spotrebiteľ právo si u obchodníka uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

  8. Písomným potvrdením o vytknutí vady je kópia reklamačného protokolu. Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy.

  9. Obchodník vydá o vybavení reklamácie písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie, ktoré spotrebiteľovi zašle poštou alebo emailom.


4. Všeobecné podmienky reklamácie

  1. Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady u obchodníka je spotrebiteľ povinný predložiť faktúru (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad potvrdzujúci zakúpenie tovaru u obchodníka.

  2. Reklamovať, resp. vytýkať u obchodníka vady tovaru je možné len vo vzťahu k tovaru zakúpenému u obchodníka, pričom je potrebné, aby spotrebiteľ čo najpresnejšie popísal vadu, ktorú u kúpeného tovaru vytýka.


5. Spôsob vybavenia reklamácie

  1. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

  2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa Reklamačného poriadku.

  3. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, najviac v lehote 30 dní, po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Náklady prevzatia veci na účely opravy alebo výmeny, rovnako tak náklady dodania opravenej veci alebo náhradnej veci znáša obchodník.

  4. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať(§ 623 ods. 5 Občianskeho zákonníka).

  5. Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa v rovnakom rozsahu podľa ustanovení tohto reklamačného poriadku.

  6. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
    a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
    b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
    c) obchodník odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,
    d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
    e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo
    f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.

  7. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.

  8. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

  9. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

  10. Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.

  11. Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša obchodník.


6. Alternatívne riešenie sporu

  1. V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.

  2. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

  3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je spotrebiteľovi k dispozícii na stiahnutie na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov, ako aj na webovom sídle Slovenskej obchodnej inšpekcie (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi). K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby podľa § 15 ods. 7 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov


7. Záverečné ustanovenia

  1. Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tento Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí.

  2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačného poriadku, ktorý nadobúda účinnosť dňom uverejnenia jeho aktualizovaného znenia na internetovej stránke www.unilady.sk.

 

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Nákupný košík