Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky e-shopu
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.unilady.sk je:
Obchodné meno: |
UniLady, s.r.o. |
Sídlo/miesto podnikania: |
Bakossova 8
|
IČO: |
55 168 990 |
DIČ: |
2121894940 |
IČ DPH: |
SK2121894940 |
IBAN: |
SK03 8330 0000 0023 0246 0618 |
Zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel: Sro, Vložka č.: 45605/S.
E-mail: info@unilady.eu
Tel. číslo: +421 919 060 751
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71
Článok 1
Všeobecné ustanovenie
1. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
- zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a
- s inými relevantnými právnymi predpismi.
2. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky") sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.unilady.sk. Nákup tovaru v zmysle predchádzajúcej vety môžu uskutočňovať spotrebitelia s tým, že spotrebiteľ súhlasí, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku, ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.unilady.sk a príslušnými právnymi predpismi.
3. Obchodníkom sa v týchto Obchodných podmienkach rozumie spoločnosť UniLady, s.r.o., so sídlom: Bakossova 8, 974 01 Banská Bystrica, IČO: 55 168 990, DIČ: 2121894940, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 45605/S, e-mail: info@unilady.eu, telefonický kontakt: +421 919 060 751 (ďalej ako „obchodník").
4. Cenník obchodníka je zverejnený na stránke www.unilady.sk a obchodník si vyhradzuje právo na jeho jednostrannú aktualizáciu (ďalej len „Cenník").
5. Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, Odbor výkonu dohľadu - tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, Odbor ochrany spotrebiteľa; tel. č.: 02/58272186.
6. Reklamačným poriadkom sa rozumie dokument s názvom Reklamačný poriadok, ktorý vydal obchodník a s ktorého znením sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (na stránke www.unilady.sk).
7. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania .
8. Iné pojmy a definície: Pojmy a definície uvedené v Obchodných podmienkach budú mať význam, ktorý: (i) je výslovne uvedený v týchto Obchodných podmienkach a/alebo (ii) je výslovne uvedený v Reklamačnom poriadku alebo na stránke www.unilady.sk, a/alebo (iii) je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Článok 2
Postup pri objednávaní
1. Spotrebiteľ si môže cez e-shop www.unilady.sk objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „DO KOŠÍKA"; v prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, predpokladá sa, že spotrebiteľ sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
2. Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA" sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre spotrebiteľa. Vytvorenie objednávky je podmienené registráciou na www.unilady.sk, pri ktorej je spotrebiteľ povinný vyplniť pravdivé údaje, ktoré od neho systém vyžaduje (pričom platí, že ak spotrebiteľ uvedie svoje IČO, vystupuje a nakupuje ako podnikateľ, nie spotrebiteľ). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy. Počas vytvorenia objednávky je spotrebiteľ aj vyzvaný na poskytnutie svojich aktuálne platných kontaktných údajov, a to telefónneho čísla a e-mailovej adresy, pričom tieto kontaktné údaje budú obchodníkom použité výlučne na účely informovania spotrebiteľa o stave vybavenia jeho objednávky (dostupnosti tovaru, pripravení objednávky na výdaj a pod.).
3. Po registrácii bude každému spotrebiteľovi vytvorené osobné konto, ktorým sa bude pri nákupoch u obchodníka identifikovať. Pod týmto kontom budú vytvárané objednávky, evidované zľavy a iné výhody pre každého spotrebiteľa. Prihlasovacie údaje obchodník odporúča zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť. Zároveň je v záujme každého spotrebiteľa, aby si chránil prihlasovacie údaje, keďže ich poskytnutie inej osobe môže znamenať jej vystupovanie na www.unilady.sk pod menom príslušného spotrebiteľa.
4. Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol obchodníkom oboznámený o:
a) hlavných vlastnostiach tovaru,
b) jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu (celková cena a náklady, ďalej len „cena"), ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom,
c) dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy (ďalej tieto služby len „sprievodné služby"), prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou,
d) platobných podmienkach,
e) všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku obchodníka (a v rámci nich o zodpovednosti obchodníka ako predávajúceho za vady tovaru, služieb, o podmienkach trvania zmluvy, možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a obchodníkom).
5. Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme obchodníka, o čom bude spotrebiteľ informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Toto e-mailové oznámenie o prijatí objednávky nie je akceptovaním návrhu spotrebiteľa na uzavretie kúpnej zmluvy.
6. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení spotrebiteľovej objednávky odoslaním ďalšieho e-mailu, ktorého predmetom bude akceptácia objednávky zo strany obchodníka (ďalej len „akceptovanie objednávky"), alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že tovar bol expedovaný, pričom jej predmetom je dodanie v objednávke špecifikovaného tovaru a poskytnutie sprievodných služieb za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok uvedených na stránke www.unilady.sk, v týchto Obchodných podmienkach a v Reklamačnom poriadku.
7. E-shop www.unilady.sk emailom informuje spotrebiteľa o stave ich objednávok (najmä zaregistrovanie, prijatie, úhrada, expedovanie a pod.).
Článok 3
Platobné podmienky
1. Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. V prípade objednávky s úhradou vopred má spotrebiteľ rôzne možnosti úhrady, a to:
a) platobné brány vybraných bánk a platobné systémy/služby Paypal,
b) manuálna úhrada potrebnej sumy bankovým prevodom alebo priamym vkladom v Fio banka, a.s., pobočka zahraničnej banky na bankový účet uvedený v objednávke,
c) úhradou doručovateľovi, ak bola zvolená forma úhrady dobierkou, a to pri preberaní tovaru.
2. Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady ceny (alebo jej časti, ak sa podľa dohodnutých podmienok má podľa objednávky platiť vopred len časť ceny; ďalej len „preddavok") na účet obchodníka, na ktorý mala byť táto úhrada poukázaná.
Článok 4
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
1. Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi najneskôr do 7 pracovných dní od uhradenia ceny alebo akontácie uvedenej v objednávke alebo od prijatia objednávky obchodníkom, ak je zvolená úhrada dobierkou. Ak však obchodník nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch (o čom bude spotrebiteľa informovať) a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky spotrebiteľa, zaväzuje sa dodať tento tovar spotrebiteľovi najneskôr do 4 týždňov od uhradenia ceny uvedenej v objednávke. Spotrebiteľ berie na vedomie, že môžu nastať okolnosti, ktoré obchodník nevie ovplyvniť a pre ktoré nastane nesplniteľnosť dodania objednaného tovaru spotrebiteľovi (zvyčajne okolnosti vyššej moci); v takom prípade sa uplatní postup podľa nasledujúceho odseku.
2. Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, obchodník sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a ak nedôjde k dohode obchodníka a spotrebiteľa o dodaní tovaru v náhradnej lehote, o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, obchodník sa zaväzuje najneskôr do 14 dní od oznámenia nesplniteľnosti doby dodania spotrebiteľovi vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak.
3. Obchodník sa zaväzuje dodať tovar spotrebiteľovi na adresu v Slovenskej republike, ktorú spotrebiteľ uvedie v objednávke ako miesto doručenia. Spôsoby doručenia tovaru a/alebo služby vrátane ceny a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené na web stránke www.unilady.sk.
Článok 5
Storno objednávky
1. Ustanoveniami tohto článku 5 nie je dotknuté právo spotrebiteľa, ktorý vystupuje a na www.unilady.sk nakupuje ako spotrebiteľ, na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle príslušných právnych predpisov, ako je toto uvedené v článku 6 nižšie.
2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku (stornovať svoju objednávku) aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa článku 6 týchto obchodných podmienok.
Zrušenie objednávky zo strany obchodníka
3. Obchodník si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku alebo jej časť a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak:
a) nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky,
b) sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru alebo
c) spotrebiteľ uvedie v objednávke o sebe nepravdivé a/alebo neúplné údaje a okolnosti vytvorenia objednávky budú nasvedčovať špekulatívnej povahe dotknutej objednávky.
4. V prípade, že nastane situácia zrušenia objednávky zo strany obchodníka, obchodník bude bezodkladne kontaktovať spotrebiteľa so zámerom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že spotrebiteľ už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode obchodníka a spotrebiteľa o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, obchodník sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi do 14 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok.
5. Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so spotrebiteľom v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t. j. ceny zjavne iné, ako je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá).
6. Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad o jednu cifru nižšia cena (napr. pri udávaní ceny „vypadne" jedna číslica); zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50 % nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby pri tovare bolo uvedené, že ide o výpredaj či o inú zľavovú akciu); a iné zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď., alebo v prípade zjavne mylné chyby v informácii podanej operátorom zákazníckeho centra.
7. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Vyššie uvedené sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy, teda analogicky sa vzťahuje aj na nepotvrdené objednávky.
Článok 6
Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
(platí iba pri nákupe cez www.unilady.sk spotrebiteľom)
1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní:
a) odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
dodáva tovar pozostávajúci z viacerých kusov, okamihom prevzatia posledného kusu,
tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
b) odo dňa uzatvorenia zmluvy, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby.
2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
3. V súlade s § 19 ods. 1 písm. e) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je tovar dodaný v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol tento obal po dodaní porušený. Za takýto tovar sa považuje aj pančuchový tovar (napr. pančuchy, pančuchové nohavice, legíny a pod.), ktorý je z hygienických dôvodov balený v uzavretom ochrannom obale.
4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa § 20 ods. 8 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
5. Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla obchodníka uvedenej vyššie, e-mailom na adrese info@unilady.eu alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok.
6. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
7. V prípade, že spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar obchodníkovi, a to zaslaním na adresu skladu: UniLady, s.r.o, Lazovná 62, 974 01 Banská Bystrica alebo iným spôsobom vopred dohodnutým s obchodníkom, a to do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, pričom lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný obchodníkovi s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t. j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude obchodníkom akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t. j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
8. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak obchodník na základe zmluvy dodala alebo poskytla viacero produktov.
9. Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré spotrebiteľ prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky spotrebiteľom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša obchodník.
10. Obchodník sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa spotrebiteľ s obchodníkom nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však obchodník spotrebiteľovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný obchodníkom, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil spotrebiteľ. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je obchodník povinný spotrebiteľovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal tovar späť.
11. V súlade s § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
a) poskytnutie služby, ak:
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
12. Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi výslovne potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
13. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde zo strany spotrebiteľa k využitiu práva odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.
Článok 7
Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov
1. Spotrebiteľ si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom obchodníka a/alebo prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácii a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite v lehote uvedenej v Reklamačnom poriadku po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.
2. V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v Reklamačnom poriadku pre spotrebiteľov a v prípade rozporu medzi týmito VOP a Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok.
3. Pri uplatnení práva na opravu a pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti obchodníka za vady (t. j. práva na výmenu veci, práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a práva na primeranú zľavu) odosiela spotrebiteľ reklamovaný tovar, vrátane faktúry (prípade inej formy daňového dokladu) na adresu skladu: UniLady, s.r.o, Lazovná 62, 974 01 Banská Bystrica. Spotrebiteľ a obchodník sa môžu dohodnúť i na inom spôsobe odovzdania tovaru. Ak má spotrebiteľ záujem o takú dohodu, môže ju obchodníkovi navrhnúť e-mailom na adrese info@unilady.eu alebo telefonicky na +421 919 060 751.
4. Obchodník nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením tovaru.
5. V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6. Sťažnosti a podnety môže spotrebiteľ uplatniť na e-mailovej adrese info@unilady.eu alebo osobne po tel. dohode na termíne stretnutia. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.
Článok 8
Ochrana osobných údajov spotrebiteľa
1. Obchodník spracúva osobné údaje spotrebiteľov v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR") a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Informácie o tom, ako obchodník spracúva osobné údaje, nájdete TU.
Článok 9
Záverečné ustanovenia
1. Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia Obchodných podmienok na internetovej stránke www.unilady.sk.
3. V prípade uzavretej zmluvy o kúpe tovaru sa však táto zmluva riadi Obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá. Tieto Obchodné podmienky sú platné od 06.10.2025 a plne nahradzujú predchádzajúce Obchodné podmienky.
4. Práva vznikajúce spotrebiteľovi z vadného plnenia a záručné podmienky sa riadia platnou právnou úpravou a platným Reklamačným poriadkom obchodníka, ktorý je dostupný na www.unilady.sk.
5. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a ustanoveniami Reklamačného poriadku budú mať prednosť ustanovenia Reklamačného poriadku.
6. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a/alebo Reklamačného poriadku a záväznými (kogentnými) ustanoveniami:
- zákona č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a/alebo
- zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov budú mať prednosť ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov/alebo zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.